Echt goede en waardevolle publiciteit? Vergeet reclame en ga voor pr onderzoek!

Een goed persbericht met daarin leuke, informatieve, ludieke, opvallende of interessante resultaten uit een onderzoek doen wonderen voor je merk, product of dienst.

PR onderzoek: dé manier om echt goede en waardevolle aandacht te krijgen

Aandacht. Echte, goede, oprechte en waardevolle aandacht. Voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een geheel nieuw bedrijf. Het is van grote waarde, zo veel is zeker. Vaak grijpen bedrijven naar reclame en smijten ze bakken met geld tegen een gelikte reclamecampagne en is de klus geklaard. Alleen zapt iedereen weg bij een reclameblok of gaan we massaal iets anders doen. Weggegooid geld dus. PR onderzoek bewijst gelukkig dat het ook anders kan. Persberichten gebaseerd op dergelijk onderzoek worden bewust door media opgepikt, worden veel gelezen en veel gedeeld via tal van online en offline kanalen. De kosten zijn een fractie ten opzichte van die dure reclamecampagne en de echte, goede, oprechte en waardevolle aandacht is daarentegen vele malen groter. PR onderzoek uitvoeren is kortom de sleutel tot succes en garandeert een geweldige plek in de spotlights.

Publiciteitsonderzoek versus reclame

Wees eens eerlijk tegen jezelf. Kijk of luister je aandachtig naar alle reclames die dagelijks voorbij komen? Nee toch. Reclame uitingen zijn vaak stom, irritant, tenenkrommend of verre van realistisch. Want welk wasmiddel houdt witte kleren echt wit? Of welke auto blijkt net zo zuinig als de reclame doet vermoeden? En welk spotje is nu echt heel erg leuk om naar te kijken? Precies.

Willen we daarmee zeggen dat het helemaal niet werkt? Ongetwijfeld niet. Anders zouden er geen zakken met geld besteed worden aan adverteren. Het zal vast zo zijn dat wanneer je een merkt of product maar vaak genoeg toont aan de wereld dat de bekendheid groter wordt. Alleen blijft altijd onduidelijk in hoeverre de investering in reclame zich echt concreet uitbetaalt. En zeker is dat mensen over het algemeen niet zitten te wachten op al die advertenties, zowel offline als online.

En publiciteit uit pr onderzoek dan? Tja, daarvan durven we 100% zeker te zeggen dat het goede en waardevolle publiciteit is. Waarom? Omdat mensen berichten die zijn gebaseerd op resultaten uit publiciteitsonderzoek gewoon graag lezen. Ook hier kun je het beste naar je eigen gedrag kijken. Wat doe jij als er ergens een bericht te zien is met opvallende resultaten uit een leuk onderzoek? Dan wil je weten waar het precies over gaat en dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor heel veel andere mensen. Daar komt nog eens bij dat media berichten gebaseerd op marktonderzoek graag publiceren. Het is gewilde content. En het laatste en misschien wel meest overtuigende voordeel van het uitvoeren van pr onderzoek is dat het veel en veel goedkoper is dan reclame maken.

EM Onderzoek: jouw partner voor goed pr onderzoek

Voor een goed publiciteitsonderzoek bestaat geen vast foefje dat gevolgd kan worden. Als dat wel het geval was, dan zou haast ieder pr onderzoek leiden tot een persbericht dat de landelijke media haalt. Het is maatwerk, het moet passen bij de organisatie, het marktonderzoek dient goed aan te sluiten bij het te promoten product en het moet passen bij de te ondervragen doelgroep.

Maatwerk dat marktonderzoeksbureau EM Onderzoek voor u kan verzorgen. Op basis van uw specifieke wensen en voorkeuren voeren we een volledig op maat gemaakt pr onderzoek voor u uit. Hierbij wordt werk uit handen genomen en nadrukkelijk met u samengewerkt. U als klant bezit namelijk de kennis over het product en de doelgroep waar het voor bedoeld is. Wij beschikken over de kennis en ervaring om niet alleen een goed pr onderzoek te doen, maar ook om onderzoeksresultaten te genereren die goed zullen scoren in de media. Alleen op die manier verkrijgt u het maximale rendement uit het uitgevoerde onderzoek. Rendement dat u ook verdient trouwens.

Wel hanteert EM Onderzoek een werkwijze die er gegarandeerd voor zorgt dat het pr onderzoek goed in elkaar zit, volgens een strak schema wordt uitgevoerd, keurig is afgerond voor de afgesproken deadline en daarna zorgt voor de door u gewenste publiciteit. Dit is hoe wij publiciteitsonderzoek graag aanpakken:

  • Een klant heeft vaak al een onderwerp voor het uit te voeren onderzoek. Op basis van dit onderwerp gaat EM Onderzoek inventariseren wat er op internet al aan informatie en/of nieuwsberichten over te vinden is.
  • Deze input en de input die de klant al heeft verzameld wordt in goed overleg en nauwe samenwerking omgezet in een concept vragenlijst.
  • Vervolgens worden de puntjes op de i gezet door zowel de klant als EM Onderzoek en ontstaat een goede, bondige, leuke en bij het onderwerp passende vragenlijst.
  • Daarna start de dataverzameling, zodat er voldoende respondenten worden verkregen om na de analyse ook echt pr waardig materiaal uit de data te kunnen halen.
  • Afhankelijk van de wensen van de klant analyseren wij de data en leveren we een helder rapport op met enerzijds alle resultaten uit het onderzoek en anderzijds de meest opvallende bevindingen die wat ons betreft goed zullen scoren in de media. Dit zijn de resultaten die in het uiteindelijke persbericht terecht zouden moeten komen wat ons betreft.
  • Is het rapport eenmaal gereed dan kan de klant, vaak in samenwerking met een pr bureau aan de slag met het opstellen van een goed en leuk persbericht. En aangezien media vaak smullen van dergelijke berichten kan het haast niet anders of dit bericht wordt breed opgepakt door de verschillende media.

Overtuigd van het nut van pr onderzoek? En eveneens overtuigd van de meerwaarde die wij hierin kunnen bieden? Dan heeft u genoeg redenen om een offerte of prijsindicatie aan te vragen. EM Onderzoek gaat daarna snel voor u aan de slag.

Ons pr onderzoek in het nieuws

In opdracht van Klarna, een bedrijf dat consumenten intuïtieve opties biedt om online aankopen te betalen met een betaaloplossing die past bij hun behoeften en voorkeuren, hebben we in november 2017 een pr onderzoek uitgevoerd rondom Sinterklaas.

En hoe dat onderzoek dan weer zijn weg weet te vinden naar het internet, dat zie je op Marketingfuel.nl of Internetkassa.nu.

We zijn goed in het coördineren en uitvoeren van pr onderzoek voor klanten, maar vinden het net zo leuk om zelf het nieuws te halen. En dus hebben we eind 2015 in eigen beheer een eindejaarsonderzoek gehouden. En ja, dat haalde zelfs de landelijke media.

Ons pr onderzoek op de website van RTL Nieuws Bericht op de website van Omroep Gelderland

Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.

Marktonderzoeksbureau conformeert zich aan de nationale en internationale normen en gedragsregels van de MOA en ESOMAR

De 15 allerbeste marktonderzoek tips - download ze via EM Onderzoek

Je bent nog één stap verwijderd van de 15 allerbeste marktonderzoek tips...

Vul hiernaast enkele gegevens in en het gratis e-book met de allerbeste marktonderzoek tips is voor jou. En wees gerust, je wordt niet bestookt met EM Onderzoek mails hierna. Hooguit een paar mailtjes per jaar. Erewoord.

Dank voor het invullen van je gegevens. Op naar het e-book!