024 - 78 55 663
@YourSurvey: goed marktonderzoek beschikbaar voor iedereen! Start researching

Echt goede en waardevolle publiciteit? Vergeet reclame en start met PR-onderzoek!

Een goed persbericht met daarin leuke, informatieve, ludieke, opvallende of interessante resultaten uit marktonderzoek doen wonderen voor je merk, product of dienst

PR-onderzoek uitvoeren: gegarandeerd goede en waardevolle aandacht voor jouw merk of product

Aandacht. Echte, goede, oprechte en waardevolle aandacht. Voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een geheel nieuw bedrijf. Het is van grote waarde, zo veel is zeker. Vaak grijpen bedrijven naar reclame en smijten ze bakken met geld tegen een gelikte reclamecampagne. Klus geklaard, op naar veel exposure. Maar dan zapt de beoogde doelgroep weg bij een reclameblok of gaan ze massaal iets anders doen. Weggegooid geld dus. PR-onderzoek bewijst gelukkig dat het ook anders kan.

Persberichten gebaseerd op publiciteitsonderzoek worden bewust niet alleen door media opgepikt en veel gelezen, maar ook veel gedeeld via tal van online en offline kanalen. De kosten zijn een fractie ten opzichte van een dure reclamecampagne en de goede en waardevolle aandacht is vele malen groter.

PR onderzoek uitvoeren geeft je de garantie op een geweldige plek in de spotlights. Het verbetert bovendien het imago van je bedrijf en versterkt de naams- of merkbekendheid.

Publiciteitsonderzoek versus reclame

Wees eens eerlijk, kijk of luister je aandachtig naar reclames op tv, radio, internet of op straat? Nee toch. Reclame uitingen zijn vaak stom, irritant, of verre van realistisch. Want welk wasmiddel houdt witte kleren echt wit? Of welke auto blijkt net zo zuinig als de reclame doet vermoeden? En welk spotje is nu echt heel erg leuk om naar te kijken? Precies.

Willen we daarmee zeggen dat het helemaal niet werkt? Dat ook weer niet. Anders zouden er geen zakken met geld besteed worden aan adverteren. Het zal vast zo zijn dat wanneer je een merkt of product maar vaak genoeg toont aan de wereld dat de bekendheid groter wordt. Alleen blijft altijd onduidelijk in hoeverre de investering in reclame zich echt uitbetaalt. Zeker is dat mensen over het algemeen niet zitten te wachten op al die advertenties, zowel offline als online.

En publiciteit uit PR-onderzoek dan? Tja, daarvan durven we met 100% zekerheid te zeggen dat het goede en waardevolle publiciteit is. Waarom? Omdat mensen berichten gebaseerd op onderzoeksresultaten gewoon graag lezen.

Ook hier kun je het beste naar je eigen gedrag kijken. Wat doe jij als er ergens een bericht te zien is met opvallende resultaten uit een leuk onderzoek? Dan wil je weten waar het precies over gaat en dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor heel veel andere mensen. Daar komt bij dat media deze berichten graag publiceren. Het is gewilde content. En het laatste overtuigende voordeel van het uitvoeren van PR-onderzoek is dat het veel en veel goedkoper is dan plat reclame maken. Echt waar.

EM Onderzoek: jouw partner voor goed pr onderzoek

Voor een goed publiciteitsonderzoek bestaat geen vast foefje dat gevolgd kan worden. Het is maatwerk, het moet passen bij de organisatie, het marktonderzoek dient goed aan te sluiten bij het te promoten product en het moet passen bij de te ondervragen doelgroep.

Maatwerk dat marktonderzoeksbureau EM Onderzoek voor jou verzorgt. Op basis van jouw specifieke wensen en voorkeuren voeren we een volledig op maat gemaakt pr onderzoek uit. Hierbij wordt werk uit handen genomen en nadrukkelijk samengewerkt. Jij als klant bezit de kennis over het product en de te bevragen doelgroep. Wij beschikken over de kennis en ervaring om een goed pr onderzoek uit te voeren en om onderzoeksresultaten te genereren die goed scoren in de media. Zo haal je het maximale rendement uit het uitgevoerde onderzoek. Rendement dat je ook verdient.

EM Onderzoek heeft een werkwijze die gegarandeerd zorgt voor een pr onderzoek dat goed in elkaar zit. De uitvoering gaat volgens een straks schema, zodat alle werkzaamheden zijn afgerond ruim voor de deadline. Zo kun je op het gewenste moment de publiciteit gaan zoeken met een persbericht vol wetenswaardige resultaten.

Dit is hoe wij publiciteitsonderzoek aanpakken:

  • Een klant heeft vaak al een onderwerp voor het uit te voeren onderzoek. Op basis van dit onderwerp gaat EM Onderzoek inventariseren wat er op internet al aan informatie en/of nieuwsberichten over te vinden is.
  • Deze input en de input van de klant wordt in goed overleg en nauwe samenwerking omgezet in een concept vragenlijst.
  • Vervolgens worden de puntjes op de i gezet en ontstaat een goede, bondige, leuke vragenlijst.
  • Daarna verzamelen we voldoende respons om na de analyse ook echt pr waardig materiaal uit de data te kunnen halen.
  • Afhankelijk van de wensen van de klant analyseren wij de data en leveren we een helder rapport op met enerzijds alle resultaten uit het onderzoek en anderzijds de meest opvallende en media waardige resultaten.
  • Tot slot is het dan aan de klant, vaak in samenwerking met een pr bureau, om de resultaten te verwerken in een goed persbericht.

De pluspunten van PR-onderzoek op een rijtje

  • Nieuwsberichten op basis van resultaten uit onderzoek zorgen voor meer en vooral betere impact bij jouw doelgroep
  • In tegenstelling tot reclame, waar mensen liever niet naar kijken of luisteren, wordt het nieuwsbericht juist bewust wel gelezen
  • De resultaten uit het pr-onderzoek zijn gebaseerd op jouw eigen doelgroep en dat spreekt anderen aan
  • Je hebt meer regie over wat er over je merk of product in het nieuws komt en hoe die content eruit moet zien
  • En de kosten voor publiciteitsonderzoek zijn vele malen lager dan de kosten voor het simpelweg maken van reclame
PR-onderzoek uitvoeren zorgt voor gegarandeerd goede en waardevolle aandacht

Vraag vrijblijvend om informatie of offerte

Overtuigd van het nut van pr onderzoek? En overtuigd van de meerwaarde die wij hierin kunnen bieden? Dan heb je meer dan genoeg redenen om een offerte of prijsindicatie aan te vragen. EM Onderzoek gaat daarna snel aan de slag.

4 + 10 =

Ons pr onderzoek in het nieuws

EM Onderzoek is partner van Klarna op het gebied van pr-onderzoek

In opdracht van Klarna, een bedrijf dat consumenten intuïtieve opties biedt om online aankopen te betalen met een betaaloplossing die past bij hun behoeften en voorkeuren, hebben we in november 2017 een pr onderzoek uitgevoerd rondom Sinterklaas. Dit onderzoek vond zijn weg naar Marketingfuel.nl of Internetkassa.nu.

In 2018 heeft EM Onderzoek zijn tanden mogen zetten in een pr onderzoek waarmee gegevens zijn verzameld voor de eerste Emotional Shopping Index. Alle nuttige en leuke informatie is opgenomen in een artikel dat op de website van Klarna te downloaden is.

Resultaten uit dit onderzoek haalden ook het nieuws, zo lees je er meer over op Emerce, CustomerTalk, Fashion United en zelfs op de website van de Belgische krant Het Nieuwsblad.

Marktonderzoeksbureau EM Onderzoek Nijmegen
We zijn goed in het coördineren en uitvoeren van pr onderzoek voor klanten, maar vinden het net zo leuk om zelf het nieuws te halen. En dus hebben we eind 2015 in eigen beheer een eindejaarsonderzoek gehouden. En ja, dat haalde zelfs de landelijke media.

Ons pr onderzoek op de website van RTL Nieuws
Bericht op de website van Omroep Gelderland

Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.

Marktonderzoeksbureau conformeert zich aan de nationale en internationale normen en gedragsregels van de MOA en ESOMAR

De 15 allerbeste marktonderzoek tips - download ze via EM Onderzoek

Je bent nog één stap verwijderd van de 15 allerbeste marktonderzoek tips...

Vul hiernaast enkele gegevens in en het gratis e-book met de allerbeste marktonderzoek tips is voor jou. En wees gerust, je wordt niet bestookt met EM Onderzoek mails hierna. Hooguit een paar mailtjes per jaar. Erewoord.

Dank voor het invullen van je gegevens. Op naar het e-book!