Jij wil toch ook weten wie de mens is achter jouw klant?
En dus is het niet meer dan logisch dat je klantprofielen gaat samenstellen, want alleen dan weet je precies wie jouw klant is en waarom hij of zij juist klant bij jou is

Leer je klant echt kennen door het samenstellen van klantprofielen

Klanten zijn ongrijpbare wezens, zoveel is zeker. Ze komen en gaan wanneer ze willen, de ene keer kopen ze wel iets en de andere keer niet, soms komen ze bij je terug en soms ook weer niet en het lastigste van allemaal is nog wel dat je helemaal niets van die klanten weet. Wanneer deze informatie over klanten ontbreekt binnen je organisatie dan kun je gerust stellen dat je verkoopt met een blinddoek op. Volstrekt willekeurig dus en zonder te weten waarom iemand juist klant bij je is, wat de intrinsieke motivatie was om jouw organisatie uit te kiezen en of er wellicht een nieuwe aankoop in het verschiet ligt. En dit is slechts een klein gedeelte van de waardevolle informatie die je nu niet in je bezit hebt. Hoe kun je dan op een goede manier al die klanten van dienst zijn? Precies, dat kan niet. Het moet dus anders en dat moet nu. Gelukkig is de redding nabij en kan marktonderzoeksbureau EM Onderzoek je wel dat inzicht verschaffen over jouw klanten. Hoe we dat doen? Door met behulp van zogeheten doelgroepenonderzoek te zorgen voor goede en bruikbare klantprofielen die jou precies vertellen wat de achtergrond is van klanten, waarom ze dat juist bij jou zijn en wat ze van jouw organisatie en producten of diensten vinden. Klinkt goed toch?

Kruip in het hoofd van je klant

Zou het niet geweldig zijn om de hersenpan van je klant op te lichten om te kunnen zien wat hem of haar ertoe beweegt om met jou zaken te doen? Gelukkig kan dat, en het is niet eens hogere wiskunde. Alles wat je daarvoor moet doen, is vragen stellen middels een marktonderzoek. Nee dat zijn niet zomaar vragen, maar slimme en goed doordachte vragen waarvan de antwoorden jou precies zullen gaan vertellen wie je klanten zijn en waarom ze dat zijn. In combinatie met diverse vragen waarmee de algemene achtergrond bekend wordt, kunnen klantprofielen worden gemaakt. En die klantprofielen helpen jou weer om producten of diensten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, om online of offline verkoop te verbeteren en om je marketing activiteiten veel beter af te stemmen op jouw potentiële doelgroep. Je weet immers wie iets bij je koopt en waarom en dus weet je ook wat jouw totale potentiële doelgroep is. Handig toch?

EM Onderzoek brengt het maken van klantprofielen naar een nóg hoger niveau

Het genereren van klantprofielen op basis van antwoorden die afkomstig zijn uit marktonderzoek is al waardevol, maar het kan echt nog veel en veel beter. En dit is nu waarom EM Onderzoek het juiste marktonderzoeksbureau is om mee in zee te gaan. Wanneer je namelijk ook nog een koppeling legt met de producten die een klant koopt of de diensten die iemand bij je afneemt, wordt zelfs op productniveau inzichtelijk wie deze producten koopt en waarom. Krachtiger en meer waardevolle informatie is er niet. Dankzij deze diepgaande inzichten weet jij precies waar je met jouw bedrijf aan toe bent op het gebied van het belangrijkste onderdeel van je organisatie, namelijk de klant. En wij voorzien je graag van deze inzichten.

Zet EM Onderzoek aan het werk en maak echt kennis met jouw klant

Overtuigd geraakt van het nut van klantprofielen voor jouw organisatie? Dan gaan we graag voor je aan het werk. En dat doen we eerst door je een passend voorstel toe te sturen, zodat je precies weet waar je aan toe bent. Zit je dan ergens aan vast? Nee natuurlijk niet. Een op maat gemaakt onderzoeksvoorstel dient er alleen voor om jou een goed en weloverwogen besluit te laten nemen of het opzetten van deze profielen van klanten iets is voor je. En is dat het geval, dan voert EM Onderzoek met de grootst mogelijke zorg, aandacht en plezier het gehele marktonderzoek voor je uit.

Jouw unieke onderzoeksvraag verdient echt een goed, bruikbaar en bovenal uniek antwoord. Ga dus nu op onderzoek uit en sla samen met ons die brug tussen vraag en antwoord.

Marktonderzoeksbureau conformeert zich aan de nationale en internationale normen en gedragsregels van de MOA en ESOMAR